Min otur som vanligt

Kategori: Allmänt

 
 
Som säkert dom flesta vet så har jag legat på sjukhus inatt. Och många har frågat, så jag tänkte berätta vad som hände liksom ;)
 
Öhm, jag och Emmeli var ute och red ute i skogen. Vi red in på en grusväg och efter ett tag kom vi till en äng, så blev det full galopp, haha! Sen när vi skulle galoppera tillbaka över ängen så fick jag inte stopp på Danne, han sprang så jävulst fort och blev så stark i munnen. Så jag tänkte typ ''spring då, din jävel'' hah. Så när vi kom fram till slutet av ängen och skulle sakta av så började jag dra i tyglarna, men han brydde sig inte. Så jag drog mer och mer. Till sist allt jag kunde, men då gick tränshelvetet sönder. Hela hacket (en grej man har istället för bett) låstnade. Emmeli fick ju stopp på sin häst, men Danne fortsatte upp och tillbaka på grusvägen. Jag hade tappat tyglarna och allt å eftersom han inte ens hade på sig nåt träns så spela det ingen roll.
 
Haha men asså satan vad snabb ponny jag har, det gick så satans snabbt så jag vet inte vad. Jag typ drog han i öronen och i pannluggen för att försöka få han och stanna. Men till slut så kom vi fram till sista raksträckan, då var det typ en sånhär korsning, med en större väg där det kör bilar. Så jag tänkte ju ''Asså kommer det en biljävel här, jag dör ju. Jag och Danne blir ju jävlat bara mos''. Så jag försökte ta mig av. Och till sist, just innan vägen kom så kastade jag mig av och typ landade på huvvet eller nå, jag vettefan. Kommer inte ihåg hur jag tog mig av eller hur jag landade, men vi tror det var så! Jag vet bara att jag hoppade av då Danne sprang jävlat allt han kunde, så det gick snabbt. Jag kan ha svimmat, men ingen såg ju fallet eller nå så vi vet inte och jag minns inte.
 
När jag ställde mig upp hade Emmeli kommit fram till mig och jag hade tydligen varit helt konstig, jag hade pekat hemmåt ''Där är Danne, jag ska hämta han!!'' Och emmeli typ: ''Nej, sätt dig ner Jossan.'' Sen hade jag sagt '' Jag ska hämta Danne!!'' åsså hade jag gått åt ett helt annat håll än där jag hade pekat. Jag var helt borta. Å jag kommer ihåg att jag inte såg så mycket, det var nå cp med min syn, och att mådde illa som satan. 
 
Jag tog mig ialla fall till Umeå sjukhus på akuten. Emmeli skjutsade mig! Så jag fick stanna på sjukhuset hela dagen och sova över där. Nu är jag tillbaka i lägenheten och jag har tydligen bara hjärnskakning och är väldigt ljuskänslig. Får egentligen inte rida eller vara på skolan på en hel vecka. Men jag kunde sträcka mig till att inte hoppträna ikväll ialla fall.. Men jag ska rida ikväll ialla fall! Mehehehe. Men själva händelsen var lite obehaglig faktiskt!
 
Förstår att typ ingen orkade läsa! Men nu behöver ingen fler fråga ialla fall.

Kommentarer

  • Matilda (konfaledaren ;)) säger:

    Hej, jag såg på fejjan att du låg inne! Hur känner du dig? De var verkligen en läskig situation!! Hoppas du känner dig bättre snart!

    När jag hade mitt sto för några år sen, hon var dock skogstog jämnt och ständigt(varmblod), som alltid var full med dumheter, men hon fick ett ryck en gång när en kompis red henne, hon satte av och skenade, blev grymt stark i bettet. Hon gick inte att få stopp på alls, slutade med att hon kastade av min kompis, hon ramlade på axeln rakt i en sten och bröt av nyckelbenet samt en mindre hjärnskakning.

    Dom är härliga hästar men när de får sina tixideer kan de gå hur som helst!

    Men de är bra att du vill upp på hästryggen igen, sånna här händelser kan verkligen skrämma en, och risken för att återgå till sadeln kan minska.

    Hoppas du känner dig bättre snart, och var försiktig i fortsättningen!
    Krya på dig!
    Matilda

    2012-10-18 | 16:40:57

Kommentera inlägget här: